7 Mayıs 2014 Çarşamba

Araf (Providence #1)- Jamie Mcguire / Kitap Yorumu


Orijinal Adı: Providence
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 499

Kapak Arkası:

Işığın olduğu yerde, karanlık da vardır.
Nina, babasının ölümüyle kendisini Providence'ta varlığından hiç haberdar olmadığı bambaşka bir dünyanın içinde bulur. Babasının cenazesinin olduğu gün otobüs durağında tesadüfen karşılaştığına inandığı çekici, karşı konulamaz Jared ile yakınlaşmasıysa Nina'nın hayatını tamamen altüst eder.
Jared ile Nina'nın birbirlerine âşık olmaları işleri tamamen zora sokar. Jared, Nina'yı sadece babasının düşmanları olan insanlardan değil, kendi soyundan olan yarı meleklerle Cehennem'deki Şeytanlar'dan da korumak zorunda kalır. Jared ile Nina'nın birlikte olabilmek için kaderlerine karşı gelip düşmanlarını alt etmeleri gerekir.
Tatlı Bela ve Ayaklı Bela romanlarıyla olay yaratan Jamie McGuire, bu kez farklı bir seriyle karşımıza çıkıyor. Providence üçlemesinin ilk romanı Araf, devamını merakla bekleyeceğiniz fantastik bir aşka sahne oluyor.

***

      Arka kapakta yazanlar içeriğin onda birini bile söylemiyor. O yüzden kitabın özetini geçmem, okuma heyecanınızı kaçırır diye düşünüyorum :))
      Ben kapak arkasını okumayan biri olduğum için okurken büyük bir beklenti içerisinde değildim. Bana göre 500 sayfa çok rahat 4-5 günde okunabilir -ki ben yaya yaya 7 günde okudum. Akıcı, olayların sürekli ilerlediği, değişik bir kurguya sahip Araf, bazı yönleriyle beni sinir etse de genel olarak okunmaya değer bir kitap. 
       Bir hafta önce biten tatlı beladaki Abby'nin birçok yönünü Nina'da gördüm ve yazarın yarattığı ana kadın karakterlerin dengesiz olduğuna karar verdim. Sürekli bir karşı tarafın iyiliği için terk etmeler falan iyi hoş da azıcık mantıklı düşünce sonunda iki tarafında daha fazla acı çekeceğini ve bunun boşa bir girişim olduğunu anlayacaklar ama nerdeee :D
      Ama suç kadınlarda değil, onları bu kadar çok seven erkek karakterlerde. Travis de Abby'e çok aşıktı ve Abby bu aşkı hak etmek için bir şey yapmamıştı. Aynı şey Arafta da karşımıza çıkıyor. Yani kadın karakterlerimiz havadan kendilerine aşık birer erkek karakter buluyor ve onları terk ediyor. Sonuç olarak burada ben sinirleniyorum. :D

      Araf'ı kitapçılarda elime alıp incelemişliğim vardı ama kargodan çıkan Cehennemi görünce korsan mı diye düşünmedim değil. Tabii yollayan firmanın D&R olması korsan olayını çürütüyor ama Araf gibi kabartılı ve hoş bir kapağa sahip kitabın devam kitaplarının düz olmasını garipsedim açıkçası. 

   
Bir de kapaklarda melek falan var diye içeriğinde de melekler uçuşacak sandım ama henüz kafada kalıcı bir melek olmadı. İçeriğinde melek olan ve kitabın genelinde meleklerden bahsetmeyen bir kitap okumak isterseniz, işte Araf tam size göre :P

Yurt dışındaki Araf kapağı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra gözükecektir :))

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...