16 Mart 2014 Pazar

Carol Cassella - Oksijen / Kitap Yorumu




Sayfa Sayısı: 445
Yayınevi: Artemis
1. Baskı: 2009

OKSİJEN

“… bir komplikasyon oluştu.”

         

         Öncelikle, yazarımız bir anestezi uzmanı ve kitap da anestezi uzmanı olan Marie’yi anlatıyor. Bu yüzden birçok tıbbi terim var ama hiçbiri rahatsız edecek derecede değil. 

         Carol Cassella, ne kadar çok akıcı bir dille yazmış olsa da konu çok yavaş ilerliyor. İtiraf etmeliyim ki ortalara doğru sıkıldım ve bitireyim de başka bir kitap okuyayım dedim. Ama şimdi dönüp bakıyorum da tüm olaylar, Marie’nin yaşadığı duygular, hepsi aklımda ve bu kitabı her görüşüm de aklıma gelecek gibi. Yani kitap yavaş ilerliyor ama bir şekilde sizi kendisine bağlıyor. Belki de o yüzden ortalarında sıkılıp bırakamadım. Çünkü sonunda ne olacağını merak ediyordum ve yazarımız bu konuda herhangi bir ipucu vermedi, son sayfalara kadar.

         Bir de satırı satırına sindirerek okuduğum tek kitap olma özelliğini taşıyor. Çünkü her bir satır sizi yormuyor ve roman cümlesiymiş gibi gelmiyor. Hem biraz sıkılıp hem de kopamadığım bir kitap oldu benim için.

         Kitap şimdiki zamanla ve 1. Tekil kişiyle yazıldığı için okurken sanki o şeyleri siz yaşıyormuşsunuz gibi geliyor, en azından benim için öyleydi. Bu kitap beni fantastik dünyanın aşırılığından ve birçok aşk romanının hayalperestliğinden uzaklaştırdı diyebilirim. Doktorların mesleklerinde yaşadıkları sıkıntıları ve biz umursamadıklarını sandığımız anlarda asıl onların en çok endişelenen insanlar olduklarını fark ediyoruz.

         Kitabın son sözünde, tüm yaşanılanların birer kurgu olduğunu ve hiçbirinin gerçek hayattan alınmadığını okuduğumda hem rahatladım hem de çok şaşırdım. Çünkü kitaba o kadar alışmışım ki sanki bu karakterlerin hepsi var ve bir yerlerde yaşamlarını sürdürüyorlar.

         Sonuç olarak hiçbir beklentide olmayıp, sadece kafa dinlemek istiyorsanız, bu kitabı rahatlıkla tavsiye ederim. 




Kitabın yurt dışında çıkan kapağı. 


Kitabı okurken dinlediğim müzik:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra gözükecektir :))

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...